Release: 30.09.2021
VIMEO /
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Shooting dates:
Crew United
Film production: Multivision Hamburg Film-Fernsehproduktion GmbH
Just as the successful scientist Mona has a brilliant idea about how to revolutionize the cyborg she has been developing for years, she is fired and her product is taken off the market because it is too prone to errors. She does not want to accept that. With the help of her friend and neuroscientist Erika, she breaks into her research laboratory to program the novella "Death in Venice" into the cyborg in one last, daring experiment. This is supposed to help the machine develop emotions and consciousness. Cyborg's journey to cholera-infested Venice starts off promisingly, but soon everything gets out of hand. Literature becomes reality and cybernetics becomes chaos. A reflection on the opportunities and limitations of artificial intelligence.
Director:Tobias Vogel, Gabriele SchelleScript:Gabriele Schelle, Elena Messner, Tobias VogelCamera:Knut Sodemann, Matthias Wittkuhn, Johannes Borchers
Cut:Tobias Vogel, Natalie DemtrøderAssistant Director:Anna Steckling
Music:Peter MatraiCostume:
Sarina Sulianto
Mask:
Conny Felicetti
Graphic:
Natalie Demtroder
With:
Esther Barth, Pia-Leokadia Bucindika, Anna Krestel, Christian Nisslmüller
FOTOS
Photo: @g2baraniak
KURZFILM
DREHORT
PRESSESTIMMEN
Factory Theater hat mit DER TOD IN VENEDIG - Die Cyborg Version einen "diskurstauglich gemachten" Thomas Mann in einem "prima Ping Pong von Erleben und Verstehen-wollen" gezeigt.
Ein reizvoll offener Ansatz ... provokante Spekulation
Während die Cyborg Geschichte den "Tod in Venedig" geschickt für den aktuellen Diskurs zusammenstreicht (..)
Anna Krestel aber macht deutlich, dass die Maschine zunehmend menschlich handelt und dem Gegenüber näherkommt.
Christian Nisslmüller gibt den Aschenbach verschwärmt und narzisstisch empfindsam. Die Roboterin wirft ihm anfangs im technoiden Duktus Novellen-O-Töne zu, ergänzt, konterkariert, stellt Fragen - ein prima Ping-Pong von Erleben und Verstehen-wollen.
"Nobelpreisschweres lebendig gehalten"
Jens Fischer, taz 18.08.2021
Link zur Rezension
https://taz.de/!5789684/